www.vera-aus.reismee.nl

Big Changes

Omdat ik hier vaak vergeet mijn blogs online te zetten is het handiger om mijn eigen weblog te volgen waar ik wat actiever ben: www.veragoesoz.wordpress.com.

'Wanderlust; a strong desire towander and explore the world'

Dag lieve mensen,

Zoals jullie wel zien, heet deze blog ‘Big Changes’.

Dit heeft helaas niets te maken met het feit dat ik een gezin heb gevonden, maar wel dat er dus een verandering heeft plaatsgevonden. Ik heb dit expres stilgehouden, dus op papa en mama en wat vriendinnen na, heb ik besloten om het niet eerder openbaar te maken dan nu. Vandaar ook de lange tijd tussen mijn vorige blog en deze. Het zit namelijk zo; en het was al wel te raden aan de banner op mijn weblog, plus het veranderde webadres: Amerika gaat helaas niet door. Dit heeft te maken met meerdere factoren, maar de belangrijkste is natuurlijk dat ik geen gezin heb kunnen vinden. Ik heb (op 2 weken na) 4 maanden online gestaan. In die tijd heb ik wel meerdere keren geskypt met gezinnen, maar ik kreeg telkens na het 2e gesprek te horen dat ik te weinig ervaring had en dus niet gekozen werd. BUMMER. Toen ik dit vertelde aan TravelActive (in NL) zeiden ze dat het eigenlijk nergens op sloeg want ik zat ruim boven de benodigde uren. Ik kan dus alleen maar zeggen: Kut Amerikanen. Ik ben hier heel verdrietig over geweest, omdat het eigenlijk ook voelde als een afwijzing. ‘Ik ben niet goed genoeg’ en ‘zie je nou wel dat het niet gaat lukken’. Ik heb vrij snel, na ruim 3 maanden, contact gezocht met TravelActive om te kijken wat de mogelijkheden zouden zijn, mocht dit niet doorgaan. Ik wist zeker dat ik weg wilde, en als Amerika niet zou lukken, wat dan wel? Ik heb Amerika daarna nog een dikke maand gegeven, maar het wilde niet lukken. En, ik moet zeggen; na heeeel vaak geen antwoord op berichten, en dus elke keer weer off-view te worden gezet, was de lol eraf. Helemaal na het laatste skypegesprek. Alles voelde super goed van beide kanten, maar toch werd ik weer niet gekozen. Dit keer omdat ze nu een Nederlands meisje hadden en het hun ook ging om de uitwisseling van meiden uit andere landen. Dusja….
Ik zat al langere tijd te twijfelen wat ik zou doen als Amerika niet zou lukken. Ik wist zeker dat ik weg wilde, alleen: Waarheen dan? Engeland vond ik iets te dichtbij en niet echt leuk, en ik wilde graag buiten Europa. Toen ik contact zocht met TA kreeg ik te horen dat Australië of Nieuw-Zeeland dan eigenlijk de enige opties waren.
Na de laatste mislukte match in Amerika, was ik er helemaal klaar mee. Ik had al zoveel teleurstellingen gehad dat ik het matchen helemaal niet meer zag zitten.

Op 12 augustus heb ik daarom besloten om mijn programma om te boeken naar: AUSTRALIË!!!!
Ja, je het leest het goed! Vera gaat Down Under! Ik heb hier alsnog best lang over na moeten denken, maar ik voelde dat dit de beste keus voor mij zou zijn. (Waar één deur zicht sluit, opent een ander zich) Dus: op 15 augustus heb ik alle papieren ingevuld die nog nodig waren en ging dit nieuwe avontuur van start. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik al jaaaaaren naar Australië wil. Ik had alleen nooit gedacht dat ik dit als Au-Pair zou doen!
Ik heb van TA wel meer kans gekregen op een snelle match, omdat het in Australië zo is dat je door wel 15 gezinnen tegelijk on view kan worden gezet, en dan blijf je alsnog zichtbaar voor andere gezinnen. In Amerika is het maar per 1 gezin en dan sta je gelijk onzichtbaar. Ik hoop dus echt op een snelle, maar vooral leuke match!

Hopelijk gaat dit beter lukken en zit ik, met een beetje geluk, in oktober of november Down Under! Een super leuk, nieuw avontuur waar ik enorm veel zin in heb! Dit zal hopelijk een jaar zijn, Ik hoop 10 maanden te kunnen au-pairen en daarna nog 1 of 2 maanden te gaan reizen, als dit gaat lukken met de financiën natuurlijk!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active