www.vera-aus.reismee.nl

Tussendoor

Hallo lieve mensen,

In sneltreinvaart de afgelopen weken:

22 maart
Waar ik mijn vorige blog nog helemaal aan het begin zat van alles regelen, heb ik alles eindelijk klaar! Ik heb mijn referenties flink achter de broek gezeten, sorry alvast voor degenen die me lastig vonden!

Mijn verklaring omtrent gedrag heb ik vandaag, na maar een week wachten, op de mat gekregen! Zelfs de organisatie zei dat dat wel héél snel was! Morgen overal kopieën van maken en dan ben ik weer stapje verder in alle voorbereidingen. Hoe meer ik erover na denk, hoe meer zin ik erin krijg!

23 maart
Yes! De papieren zijn, dankzij mijn lieve papa, op de bus gegaan! Nu maar afwachten en lekker van Pasen gaan genieten.

24 maart
Onverwachts kreeg ik vandaag al een mailtje van de organisatie dat ze alles ontvangen hebben en een uitnodiging voor het interview en de workshop op 20 april! Het duurt nog even, maar ik heb er zin in!

30 maart
Ik had me opgegeven voor de infobijeenkomst in Arnhem op 2 april, maar vandaag hoorde ik dat ik ben aangenomen voor tijdelijk werk via een uitzendbureau. Helaas kan ik dus niet naar de info-ochtend, maar het meeste wist ik gelukkig toch al wel. De vragen die ik heb kan ik aan Au-Pairs stellen die al in Amerika zitten, of ik bewaar ze tot de workshop op 20 april! Nog een kleine maand tot ik naar Venray kan!

10 april
De afgelopen 2,5 week heb ik bij de V&D gewerkt omdat ze gingen sluiten. Ik zou als reserve opgeschreven worden, maar ik moest toch 3 dagen per week werken! Het was erg leuk, ik heb veel geleerd en weer een hoop nieuwe contacten opgedaan! Helemaal leuk was het, omdat de tijd weer wat sneller ging!

20 april
Wat kunnen 3 weken toch lang duren als je iets leuks hebt om naar uit te kijken…. Vandaag mocht ik dan eindelijk naar Venray. Omdat mams de auto niet nodig had, mocht ik die meenemen! Sja, toen ik onder Apeldoorn belandde toch papa maar even gebeld en met de woorden ‘keer om en volg je tomtom!’ heb ik het uiteindelijk toch gevonden!:-) Het was een ontzettend leuke middag! Ik begon om 13.00 uur met een Engels interview. Ik was van te voren véél nerveuzer dan ik dacht, maar het interview ging heel goed! Mijn Engels kan haast niet beter dus het was wel fijn om die bevestiging te krijgen. Daarna was het tijd voor de workshop om 14.00 uur. Van onze groep gingen er 6 naar Amerika dus het was leuk om van anderen te horen wat hun plannen waren. We moesten aan het begin een spel doen, en dan moest iedere groep van een sleutelwoord 3 goede, en 3 slechte dingen opschrijven. Mijn groepje kreeg het woord ‘Heimwee’. We keken elkaar en zeiden meteen al; wat is er positief aan heimwee? Ik bedoel; je mist mensen, je bent down…. Maar met wat hulp en logisch nadenken kwamen we toch op 3 antwoorden, namelijk: je krijgt doorzettingsvermogen, je wordt zelfstandiger, en je waardeert wat je thuis hebt. (Nu doe ik dat sowieso al, maar goed…)

Daarna kwamen er nog wat praktische zaken aan bod zoals het acceptatieproces, verzekeringen, visum, en zo voort.

En nu moet ik nog even wat documenten ondertekenen en opsturen naar TravelActive, dan gaan zij alle referenties nabellen en als het goed is krijg ik dan binnen 2 weken de bevestiging. Vanaf dan sta ik online en kan het zoeken naar een gastgezin beginnen!

Ik krijg er steeds meer zin in en hoop écht dat ik een heel leuk gezin ga vinden!

Tot de volgende blog!

Dikke knuffel,
Vera

Ik heb besloten om een andere blog te starten omdat ik dat net wat makkelijker vind dan deze site. Ik zal op beide blijven posten, alleen zal ik hier geen foto's e.d. neerzetten. Blog: www.aupairverausa.wordpress.com

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active